De entrada e como feito
destacable deste día son os esperados aghasallos deste día de Reis Maghos.
Na súa reçepçión existía
unha preparaçión que era poñerlle na soleira da xanela, ou senón no interior do
cuarto detrás da xanela, un plato baldeiro e un vaso con aghua, todo esto para
que os camellos deixaran os aghasallos no plato e que beberan do vaso por se
tiñan sede. Tamén era un reclamo para que os Reis visen que estaban sendo
chamados polos nen@s con ofrendas e que pedían a súa atençión.
Os aghasallos máis
frecuentes dos Reis Maghos, naqueles tempos xa idos de nosos pais e dos máis
maiores que eles, era pórlle no
plato o que houbese pola casa: unhas poucas castañas coçidas, que podían
combinar cuns fighos pasos, uvas pasas, ghalletas, ... Un pouco dalghunha cousa
destas, porque frecuentemente non había de todo o que se enumera aquí.
Como daquela abundaban os
carpinteiros, estou por diçir que podería darse a çircunstançia de que alghún
pai lle fabricara pola súa conta alghún xoghuete de madeira, pero supoño que o
tempo libre empreghado polos maiores sempre iba dedicado a outras tarefas, e a
maioría dos nenos reçibía no plato froitos para comer.
Sen afondar na orixe do
roscón de Reis, diçir que non se daba por aquí tal feito costumista nesta data
concreta.
Sen embargho, menos veçes que máis, podía dárse a
fortuna de encontrar pola casa
unha pouquiña da neçesaria materia prima tan escasa daquela para elaborar unha pequena rosca feita na casa, a cal podía pórse na
mesa en calquera destes tres destacados días.
Esto podía elaborarse coa funçión de
postre, que sustituiría ou complementaría un pouco aos postres servidos nas
datas sinaladas Noiteboa-Nadal,
Noitevella-Primeiro de Ano e Reis.
Deixar claro que esto é
moito diçir, xa que se daban situaçións de pasar alghún ano sen postre, posto
que xa era complicado ter a comida como sustento neses días e en todo ano.
En día de Reis non existía
un festín de mesa ao xantar ou çear como nos referentes e destacados días
anteriores. De tódolos xeitos, sempre podía quedar algho dos días pasados que
se puderan pór na mesa para lembrar que hoxe aínda estamos en Nadal.
PROSA OU AGHUINALDO NA VÍSPORA E MADRUGHADA DE REIS (DA PARROQUIA DE CURES E LUGHARES ONDE ABARCABA A SÚA ÇELEBRAÇIÓN. ESTO ERA O QUE SE CANTABA EN REIS EN CADA CASA, E DE RUADA POLAS ALDEAS E LUGHARES.)
PROSA OU AGHUINALDO NA VÍSPORA E MADRUGHADA DE REIS (DA PARROQUIA DE CURES E LUGHARES ONDE ABARCABA A SÚA ÇELEBRAÇIÓN. ESTO ERA O QUE SE CANTABA EN REIS EN CADA CASA, E DE RUADA POLAS ALDEAS E LUGHARES.)
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Salen los tres Reyes, dejan
su reinado para ir a ver al rey soberano.
Quinçe días haçe que andamos
buscando a ese niño hermoso sin poder hallarlo.
Fueron caminando con poca
alegría porque les faltaba una hermosa ghuía.
Fueron caminando, lo vieron
estar muy resplandeçiente sobre de un portal.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Cheghaban de cantar a prosa,
"frecuentemente", dependendo do cansançio ou ánimo, á mañán seghuinte
deses días festivos (25 de Nadal, primeiro de ano e 6 de xaneiro día de Reis,
como é o caso que nos ocupa), xusto á misa que se estaba çelebrando neses
momentos e, á saída delas púñanse a cantar a prosa ou aghuinaldo diante da
xente. Verso vai polo cantor do bando dese ghrupo e verso vén polo compañeiro
cantor do outro bando dentro do mesmo ghrupo.
É unha
continuaçión da prosa ou aghuinaldo das dúas datas anteriores, so que aghora
trata do camiñar dos Reis Maghos de Oriente para encontrar ao neno Xesús.
Ver protocolo da prosa ou aghuinaldo seghundo explicaçión publicada en data de Noiteboa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario