sábado, 8 de noviembre de 2008

14 DE XANEIRO DE 1987




Toca o despertador, doulle coa man e cae ó chan e alí se queda, cos ollos aínda pechados diríxome ó baño, ducha a ver se desperto, ¡que frío fai hoxe! saio da ducha pero aínda sego coma sempre, non dou espabilado, poño calquera cousa, que máis ten se vou para clase, de súpeto miña nai:

- “¡Mary, mira pola fiestra!”

aínda sen espertar contéstolle a medio vestir:

-“Si, mamá, xa miro”

pero non lle fago caso, eu sego ó meu, acabando de poñela roupa e pensando que fai moito frío, e outra vez miña nai coa mesma cantinela, pero eu nin caso sego aínda en duermevela tratando de rematar de vestirme, e de súpeto esperto con isto, miña nai dicindo:

-”¡Desperta ós pequenos!”

pensei que toleara e así llo fixen saber, pensaba que era moi cedo, eran demasiado cativos para erguerse a esa hora, xa terían tempo de madrugar, dicía eu.

Non sei como nin porque pero decidín mirar pola fiestra, facía frío, a verdade é que mirei pero aínda estaba en duermevela, e non me decatei de nada, pensei no frío que facía, pensei que era mércores, un día coma outro calquera, un 14 de xaneiro non podía ter nada de especial, a verdade eu aínda tiña os ollos medio pechados, e cheos de sono.

Miña nai espertando a meus irmáns, ata meu avó espertou e iso que a súa luz se estaba apagando pouco a pouco.

Saín da casa cara a parada do autobús sen decatarme de nada, o único que tiña era moito frío.

O día resultou estar cheo de acontecementos que pasarán á historia deste pobo, o que sucedeu espertou os corazóns do seu soño, afloraron os nobres sentimentos, incluso encheu o baleiro que algúns sentían nos seus corazóns.

Por fin espertei, e decateime que a rúa e os teitos das casas estaban cubertos cunha fina capa branca, era neve, si amigos meus, era neve, en Cabo, en Abanqueiro, en Escarabote, en Boiro, era neve.

Ese non ía ser un día calquera, non ía ser un 14 de xaneiro coma calquera outro, pasou a historia.

Lembrarei sempre a cara de ledicia dos meus compañeiros, dos meus irmáns, incluso o cántico de meu avó.

Daquel día lembro pequenos detalles, algúns dos meus compañeiros facendo bonecos de neve, outros retozando no chan, outros patinando, outros tirándose pequenas pelotiñas daquela capa branca que o cubría todo. Tivemos clase pero faltaron moitos profesores pois non podían saír de Santiago pola neve, lembro perfectamente que fun a clase de Química coa profesora Margarita, non estabamos todos, a metade dos alumnos estaban na rúa, e ese día Margarita non explicou nada novo, comprendía que ese día non era día de dar clase, pero quedouse cos poucos que fomos e estivemos falando de todo un pouco. Non sei de que falamos exactamente, pois eu tiña a mente noutro lado, quería parar o tempo, pero pensaba que era imposible, pero dende logo seguía pensando que tiña que existir algunha maneira, e non creades que quería facelo só pola ledicia que se sentía fluír entre todas as xentes, non era só por iso, eu quería paralo por meu avó, o que me cantaba nanas de pequena, ó que se lle estaba apagando a súa luz ós poucos, quería evitar que se fora a onde sabe quen, pero era consciente de que era imposible pois o final de meu avó estaba preto.

Lembrarei sempre aquel 14 de xaneiro do 87, día no que ninguén esperaba que todo estivese branco, unha fina capa branca cubría os teitos das casas, a rúa, ata as gamelas, aquela capa branca chamada neve.


Mary Hermo.


Agora un vídeo para o recordo, para que nos dé un pouquiño de calor, dese calor dos corpos, espero que saibades de quen se trata, se me decides en que ano foi publicado este tema, ata podería, jajajaja.


8 comentarios:

Anónimo dijo...

Recordo ese día. Creo que foi a primeira vez que vin nevar de verdade na miña vida. Pero estaba en Santiago, non no Cabo. Non sei que pinta poderían ter esas terras do Barbanza nevadas. Neve tiven tamén unha pouca nos 6 anos que me tocou vivir en Suiza.

Anónimo dijo...

Eu tamén estaba en Santiago, salimos a rúa a correr todas as do piso, Rosa Blanca, Mª José, Milita, Suso e mais eu. Pareciamos nenos pequenos, o malo que o blanco pronto tornou a negro por culpa dos coches. Como non podía ser doutro xeito o peor levarono as miñas posadeiras. Un bico
Pili

Anónimo dijo...

Ese día estabamos no instituto, lembro a praia toda nevada, e como non, empezamos a tirar pelotas de neve , penso que non tiveramos clase, unha razón máis para aar a neve

Anónimo dijo...

Aquel día o primeiro que fixen tamén foi mirar pola fiestra, ainda de noite e todo cuberto dunha fina capa de neve, foi a unica vez que vin neve aqui. Fun como todolos dias o insti, poucos alumnos e profes, a praia cuberta de neve e boliñas de neve de aqui para alá.

¿qué pasou ca foto que envien deste dia? ¿saleu mal?. Mira que era feita por un profesional.
Encarna

Anónimo dijo...

A foto que atopei entre é a que esta na parte de arriba, se eso volve a mandala please.
Que día aquel, verdade?
¿Credes que pode volver a repetirse?

Saúdos a todos

Anónimo dijo...

Unha nevada aquí resulta unha de esas efemérides que fan que todos sepamos o que estábamos a facer aquel día. Por suposto que se repetirá. É certo que non son habituales as nevadas nas Rias Baixas. Pero ése non foi un caso excepcional. Teño visto fotos de algunha outra nevada anterior.
Por certo, e cambiando de tema, acabo de ver anunciado na TV que o luns pasan en CUATRO "Cadena Perpetua".
Cambiando outra vez de tema: Estiven falando con Marselino acerca da financiación do libro do XXV aniversario. Disque que a ijlesia non ten cartos. Díxenlle que podía deixar a porta da ijlesia entornada po-la noite e xa nos encarjábamos nós do sepillo das ánimas. Advirteume de que "a Ijlesia de Cristo está jardada por un Pastor Alemán". Temos que buscar finansiasión por outro lado. Eu con cans non quero saber nada.

Anónimo dijo...

Eu de cans tampouco, que aínda teño unha cicatriz nun brazo que me fixo un cando era un neno. Xa teño unha Heineken na nevera para a película desta noite!

Anónimo dijo...

vaivos denunciar suso canoa, que ten o copyrigt de fotos da nevada de boiro