lunes, 5 de octubre de 2009

NORMAS SOCIAIS, XUGO OU SUPERVIVENCIA, ¿PERO DE QUEN?


Control social



O control social é o conxunto de prácticas, actitudes e valores destinado



a manter o orde establecido nas sociedades.[1]



Anque a veces o control social realízase por medios coactivos ou violentos, o control social tamén inclúe formas non específicamente coactivas, como os prexuízos, os valores



e as crenzas.



Entre os medios de control social están as normas sociais,



as institucións,



a relixión, as leis, as xerarquías, os medios de represión,



a indoctrinación (os medios de comunicación e a propaganda),



[2] [3] os comportamentos xeralmente aceptados




e os usos e costumes



(sistema informal, que pode incluir prexuízos)



e leis (sistema formal, que inclúe sancións).[1]


Contido

[ocultar]

Introducción [editar]


O control social aparece en tódalas sociedades como un medio de fortalecemento e supervivencia do grupo e as súas normas.



As normas menores e as leis son as que conforman os grupos e é a implantación dunha moral social polas influencias sociais e ó mesmo tempo a crítica



como autodefensa e a súa interpretación é o camiño deica o cambio social. Actúa sobre a desviación social (leis) e anomia (normas).


A cognición social ou perspectiva do comportamento desviado de forma correcta —certa—, ten un esquema de estereotipos e xuízos de valor na súa versión non científica e é posible e habitual como coñecemento científico —profesional— e é de feito imposible unha sociedades en normas (Estado de Dereito) e a custión é a súa precisa natureza e os mecanismos para o caso, sen cargar con máis problemas adicionais, somentes o ben común cunha normativa funcional para o orde social. Como o control é importante, a súa vez ten que haber control sobre os controladores cun consenso na normativa para un equilibrio de poderes e controis, que non sexa represivo



na súa actitude.


O control social persuasivo para o logro da conformidade funciona principalmente con ideas e valores, que se traducen en actitudes respectuosas das normas.



Téndese a unha moral libre, opcional, persoalizada, menos regra e con menos control.


Medios de control social [editar]


Medios informais [editar]


As medidas informais, son aquelas que non están institucionalizadas, como os medios de comunicación, a educación, as normas morais, etc., as cales non teñen unha formalización a través de normas ou leis escritas. Son máis importantes que as formais porque transmiten hábitos, normas e valores determinados. A instancia policial é un exemplo: é un mecanismo de control social informal que se deriva do Estado. Iniciouse trala Revolución Francesa controlando a nivel lexislativo.



As súas competencias garanten o poder desmesurado do Estado,


pero é unha instancia estatal con capacidade de castigo e represión



contra o cidadán posto que os que controlan ou teñen poder someten ó resto.

A súa "suposta teórica" función principal é o mantemento de leis e do orde público. A partires dos anos 80 (século XX), aparece a seguridade cidadá. Como feito político, engádese unha función de vixiancia (represor contra as incidencias) que desemboca no Estado intervencionista. Vincúlase á transformación urbana das ciudades (as grandes avenidas permiten o paso do exército cos cabalos). A esta función de represión engádeselle a salvagarda: prevención en primeiro lugar e función asistencial da poboación. O paradoxo fundamental da policía é que simultáneamente é preventiva e represora, xa que “o policía que está para axudar tamén che pode deter”.


Medios formais [editar]


As medidas formais de control social son as que se implementan a través de estatutos,



leis e regulacións contra as condutas non desexadas. Ditas medidas son respaldadas polo gobernó e outras institucións por medios explícitamente coactivos, que van desde as sancions ata o cárcere ou o confinamento. Nos estados de dereito os obxectivos e mecanismos de control social están recollidos na lexislación explícita.


Véxase tamén [editar]

Referencia [editar]

1. a b Jary & Jary, 1991.

2. Chomsky, Noam; Edward S. Herman (1988). Os gardians da liberdade, (título orixinal, en inglés, Manufacturing Consent: The Political Economy of the Mass Media), 1ª edición, Barcelona: Crítica.

3. Chomsky, Noam (2002). A propaganda e a opinión pública, 1ª edición, Barcelona: Crítica.

Bibliografía [editar]

  • Jary, David; Jary, Julia (1991), The HarperCollins Dictionary of Sociology, New York: HarperCollins, ISBN 0064610365.

Enlaces externos [editar]

(inglés)

Categorías: Socioloxía política | Psicoloxía social | Socioloxía da desviación

No hay comentarios: